Åter i normalt sinnestillstånd.

Hej på er. Nu var det ett tag sedan igen. Det har ju varit jul. En jul som blev bättre än tidigare jular, på ett sätt. Jag gillar inte jul, så som den har blivit dom senaste åren. Hysterisk. Denna hysteri får mig att må ruggigt dåligt. Så även i år. Jag vet att jag på ett sätt har tillåtit detta att påverka mig för annars hade jag ju inte mått dåligt. Jag ser nu klart och tydligt hur jag skulle agerat för att jag skulle må så bra som jag förtjänar även under jul. Jag lyssnade inte helt och fullt på mig själv och detta ledde till dels en jul som blev sämre än väntat och att jag efteråt blev en aning bitter på mig själv för att jag inte gorde så som jag vet jag skulle. Men ingen ide att grina över det, jag lärde mig massor på det och förhoppningsvis så var det sista gången som det blev på detta sätt. Idag är faktiskt den första dagen sedan jul som jag känner att jag kan fungera någorlunda som jag brukar. Jag ringde till en god vän och vi blev sittandes och pratandes om växter och trädgårdar och sådant härligt. Hon nämnde att hon skulle vilja ha lite höga växter hemma i sin trädgård. Häpp sa jag :D jag har fröer till 2 meter höga Skålört :D vill du ha?? JA sa hon :d så kom vi överens om att jag skulle ge henne dessa fröer och fröer till en annan växt (som jag inte vet namnet på) mot att jag skulle få Mynta i alla möjliga former :D Fantastiskt tänkte jag :D var tvungen att kolla i Solögas bok.

Mynta:

Hys alltid hopp inför framtiden.
Det gamla är över. Här och nu är allting bra.
Kärlek och skönhet omger mig. Nu börjar jag mitt nya liv.
En fantastisk framtid väntar på mig.

Den tid du längtat efter börjar nu. Låt inget gammalt hindra dig.
Just nu är en bra tid för dig om du vill lyckas med något speciellt.

Jag satt och skuttade en bra stund i kökssoffan när jag läst detta. En liten stund senare fick jag ett mail från Cynthia som visade på att det verkligen var så. Ja klart det är så, det är ju min framtid och klart att den är bra.
Just nu sitter jag och smuttar på en kopp Bambu som inhandlades tidigare i dag på världens bästa hälsokostaffär :D med världens bästa expediter. Älskar dom ♥ Är där inne flera gånger i veckan och alltid så möts man av en varm kram. Sedan delar vi lite visheter och anekdoter medans jag "varje gång" kollar runt i affären efter något nytt spännande eller annat fantastiskt bra att handla med hem. Allt ifrån pasta till tandkräm, alltid ekologiskt såklart. Sist jag var där så kunde jag äntligen köpa ny tandkräm :D. Av märket Urtekram. En mycket god vän introducerade den för mig tidigare i höst. Tack för det :D nu har jag en likadan :D Smaskens. Nu kan man gå omkring och borsta tänderna hela kvällen för man känner vad gott det är för själen, ja och tänderna naturligtvis.
En väldigt bra hemsida där man kan köpa dessa fantastiska varor på nätet kommer här. Var ute och snurrade på nätet en stund igår och så hittade jag en fantastiskt härlig kudde vid namn Hug-a-planet.
Här kommer den.



Tänk att få ligga och krama om den i soffan :D Mys i kubik.

Ha det underbart.

Kramar i massor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0