Att vara eller inte vara.....

I kärleken.
Hur gör man för att ständigt vara i kärleken? Jag vet hur jag kommer dit och hur väl jag mår där men ibland är det svårt att tillfullo konstant hela tiden vara där. Känslan av kärlek som bara sköljer över kropparna. Väller över i alla skrymslen och vrår. Flödar helt enkelt. Utan stopp. Det är så skönt när det flödet snurrar på hela tiden och så lätt när man är bland andra. Då liksom flödar det av sig självt genom mina kroppar och ut till dom man är bland. Men när man är själv..... Just nu i detta när jag skriver om det så lossnar det hos mig. Jag ser hur energin som kommer till mig ovanifrån fortsätter genom mina chakran, från kronchakrat till rotchakrat sedan bildar det en båge från rotchakrat till kronchakrat igen och tillsammans med den energin som kommer ovanifrån följer den med ner genom mina chakran igen. En del av den energin fortsätter ner från rotchakrat till moder jord, för att hålla grundningen konstant medans en del går upp och runt igen. Där har vi flödet. Aaaaaaaah det är även därifrån rotchakrat eller som det också kallas dantien som man kan skicka energi till andra, jag har alltid skickat direkt från mitt hjärta men vet att det även går att skicka från rotchakrat eller dantien också. Det är otroligt vad man kan lära sig bara man sätter ner sina tankar på pränt. Det är så lätt att gå tillbaka och läsa igen och igen och låta det befästas ännu mera allt eftersom man har gjort plats för det.


Här kommer en bild på chakranas placering och färger.

Från ovan:

Kron chakra
Tredje ögat chakra
Hals chakra
Hjärt chakra
Solar plexus chakra
Sacral chakra
Rot chakra


och här kommer en bild på Dantiens placering som i mina ögon har samma placering som Rotchakrat.




Allt väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0