Ekonomi och Drejarmästare.

Nu sitter jag här igen, och filosoferar om ditten och datten. Undrar liksom vad som ska hända härnäst i mitt liv. Vad dessa nya kontakter medför sig på sikt. Känner mig närmast euforisk över min nyfunna skatt. Känner att jag kan babbla på om den i dagar. Men samtidigt så är jag långtifrån redo att för fullt dela denna nyhet med er så jag får knipa lite. Istället så sitter jag och funderar över vad jag ska göra med mitt liv. Jag är sedan ett år tillbaka arbetslös, eller ja hehe som ljusarbetare så blir man ju aldrig arbetslös men jag har inget jobb som jag får lön för. Men jag kommer inte fram till något annat än att jag helt enkelt får följa med flödet och se vad det för med sig. Den ekonomiska biten kommer alltid att lösa sig. Annars tycker jag själv att pengar mest är ett nödvändigt ont. Något som har arbetats fram i fullkomlig idioti enligt mig. Jag menar.... en som är miljonär värderar ju inte en krona lika mycket som en som är hemlös tillexempel. Hur kan då pengar ha lika värde för alla???? Men så som världen ser ut just nu så är ju pengar något som behövs iallafall till en viss grad. Jag hoppas att dessa nya tider som är i antågande kommer att föra med sig att människor gör det dom är bra på. Att det bildas en typ av tjänstesamhälle. Jag bakar bröd till dig om du lagar min bil etc. Men detta kräver en enorm våg av insikter. Insikter som sköljer över massan. Som bland annat för med sig insikten om att alla kanske inte ska sträva efter den där vd posten som är så välbetald, för alla är sannolikt inte lämpade för den. Istället så kanske man ska se vad man faktiskt är bra på och fylla sitt egna utrymme istället för att försöka konkurrera ut en annans genom att göra någon annans uppgifter. Jag menar hur skulle det se ut om en Bankman, som enligt mig har en ganska inrutad arbetsuppgift, helt plötsligt var tvungen att göra en Drejmästares jobb eller en Glasblåsares. Eller om en jättekreativ konstnär med inget som helst sinne för logik skulle ta hand om Bokföringen på ett stort företag? Precis så menar jag. Var och en bör tänka om lite. Vad är jag bra på????, och vad kommer det sig att jag gör andra saker?, varför behöver jag bevisa för alla andra att jag kan? Räcker det inte med att jag själv vet vad jag kan? Där är ju grunden för ett enormt bekräftelsebehov som finns överallt och hos alla mer eller mindre. JAG FINNS, SE MIG, ÄLSKA MIG.... för ingen annan gör det, Du själv då? Älskar du dig själv för den fantastiska varelse som du är? Ta hand om dig själv och var snäll emot dig själv. Och det banar väg till världen bortom molnen.  Först när du älskar dig själv fullt ut så kan du bli fullt älskad av andra människor och varelser.

Så starta idag. Krama dig själv, vårda din kropp, ge den näringsrik föda och värmande kläder. Älska den för att den för dig frammåt i livet. Gör det möjligt för dig att gå, se, känna, smaka, höra....... Denna fantastiska kropp. Ta hand om den.

Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0