Kraft och jordbävning.

Ännu en dag har gått och nu sitter jag här med temuggen bredvid mig. Ännu en dag fylld till bredden av massa kunskap och insikter. Insikter som har gjort att jag än en gång behövt att rätta till vägen jag vandrar. Man kan säga att det varit lite jordbävning som har gjort att vägen har blivit väldigt instabil, men efter en stund av begrundande så hamnade allt på plats igen, fast med lite mera kristaller i vägkanten än det var förut. För efter varje jordskalv så dyker ju flera kristaller upp, dom liksom skakas upp ur marken för att belysa och pryda min väg ännu mera. Denna gång var det Turkoser och Rosenkvarts som skakades upp.

Turkos Turkosen är en andlig läkare som ger frid i sinnet. Den kan också fungera som en skyddanda och stödjande guide genom det omedvetna. Turkos har använts av både nordamerikanska indianer och tibetanska schamaner för sina skyddande egenskaper och andliga kvaliteer. Stjärntecken: Skytten, Fiskarna, Skorpionen Chakra: Hals och Hjärta Månadssten: December

Rosenkvarts Rosenkvarts initierar kärleken till oss själva. Den ger lugn och känslomässig förtröstan. Rosenkvartsen stimulerar kontakten med vårt inre barn, stödjer oskuldsfullhet, sårbarhet och tillit. Den förbinder den andliga dimensionen med kärleken och ger oss kärlek utan villkor och krav. Chakra: Hjärta, Navel och Bas

Tillsammans med den Bergskristall,

Bergkristall Bergkristall sägs vara en länk mellan de himmelska stjärnornas energi och våra själar. Bergkristallens energi symboliserar harmoni, balans och synkronicitet. Den sägs traditionellt harmonisera och sammanlänka tankar, känslor och medvetande med universums existentiella kraft. Den har använts i andliga, vetenskapliga och läkande syften i många kulturer världen över. Det sägs att bergkristallen kan transformera, förstärka, fokusera och balansera energi. Chakra: Alla 

som ligger som grund för vägen så bildas ett underbart skimmer när stjärnornas ljus bryts i den. Stjärnorna tänker ni... Varför inte solens ljus?? Jo som jag skrivit tidigare i bloggen så har jag hittat tillbaka till mitt ursprung. Jag har valt att vänta med att tala om vart det var för er då jag har behövt bekanta mig med känslan själv först. Men nu är jag redo. Jag är stjärnfödd, tillhörande Andromeda. Den kvinna som hjälpte mig att få det helt på plats heter Cynthia T Crawford, www.etsculptor.com vi har fått en underbar kontakt och jag fann henne när jag googlade på namnet som jag har gett min blogg. Namnet kom till mig som en blixt från klar himmel och det var en hjälp till mig och mitt ursprungsletande. Efter detta så kollade jag runt lite till och fann ytterligare en underbar websida, www.fromthestars.com jag kan varmt rekomendera dom båda om ni vågar söka efter era svar. Cynthia har varit en ovärderlig hjälp under denna korta men intensiva tid då hon stöttat mig och kommit med insikter som hjälpt mig i min resa. Hon är liksom jag övertygad om att världen står inför en kraftig förändring inom kort. Att det sker saker som gör att människor helt enkelt inte kan stå emot sitt eget inres röst. Rösten kommer att driva människor till vansinne om dom inte lyssnar. Så det är bäst att spetsa öronen :D Detta kommer att medföra EGOTs död. Jippie säger jag och många med mig. Egot skapar inget mer än konflikter. Under tiden medans vi väntar på denna förändring så kan man inte göra mer än att lunka på i sitt. Man gör det man ska för att nå sitt mål. Mitt mål vet jag inte till hundra procent vad det är än men jag vet att jag har en mycket betydande roll i ljusets nedkomst och tillväxt på Jorden. Just nu står jag lite still i en mellanperiod, liksom väntar på att vissa saker ska ske så att jag kan fortsätta att jobba med ännu mera kraft. Att jag blir konstant i min tanke och riktar den åt det håll som jag ska gå åt. Alltså Ljusets och kraftens riktning.

Tills vi ses igen...

May the force be with you ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0