Vatten vatten bara vanligt vatten.

Vattnet fortfarande fruset.... Men vem slås ner av det??? I gårkväll så tog jag en dusch, värma vatten på spisen, blanda blanda blanda så det blir en bra temperatur, å sen in med spännerna i badrummet. Jag blandade till 30 liter ca för jag visste inte hur mycket som skulle gå åt. Sen så..... in i duschen. Trallallaaaaaaaaa, vissel vissel, jag får faktiskt säga att det var nog den skönaste duschen som jag varit med om. Jag använde en gammal emaljgryta som jag köpt på loppis att ösa med. Ja jag kan inte beskriva med ord känslan. Lyrisk. Jag älskar det. Så jag har sagt att från och med nu så ska jag ha duschen utrustad med öskar. Tänk all denna omtanke och energi jag fyllde vattnet med när jag omsorgsfullt värmde vattnet och blandade till det sedan när jag öste det över mig så, jaaaa jag stod och log för mig själv. Hela kvällen gick jag omkring och log för mig själv, alldeles lyrisk. Det står allt tydligare för mig att detta faktiskt är sättet jag vill leva på. Ge all energi till mig själv och mitt kroppstempel istället för att låta den fara vind för våg, kors och tvärs överallt utan den minsta produktivitet. Ös den över mig själv istället så jag får nytta av den. Nu står det på tapeten att jag ska baka lite granna. Muffins och mjuka härliga kakor som jag ska ge bort i jul till mina nära och kära. Det är så mycket härligare att ge bort sådant som man skapat själv. Skulle velat sticka lite strumpor och mössor men det hinns inte riktigt nu så det får jag göra sen. Var sak har sin tid.

Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0