Jag....

Satt en stund med en kopp kaffe bredvid mig. Bläddrade i ett nummer av tidningen Inspire.  I den fanns en avdelning som hette, Målsättning för att skapa ditt drömliv. Det fanns ett litet test man kunde göra där man skulle skriva in hur man villa vara i olika delar av livet och varför..... Jag satte mig att knåpa ner detta men han inte komma mer än till den andra frågan då allt stod klart för mig. Allt handlar ju om att vara JAG. Att vara jag i allt jag gör. Att stå stark i mig själv och låta andras influenser passera mig oberörd. Detta är det som jag för stunden jobbar med i flera olika delar av mitt liv så det var bara ytterligare en hint om att det verkligen var så. Det är ofta sådana hintar jag behöver för att verkligen förstå VAD det är jag ska göra och HUR. Då står allt helt klart för mig. Fokusera på MIG i allt. Centrera mitt sinne till det jag håller på med, att aldrig låta tankarna skena iväg utan att styra dom med precission. Målmedveten om vart dom ska läggas. WOW helt fantastiskt. Vara närvarande helt och hållet i det jag gör just NU. Fokusera fokusera fokusera. Ta dagen bit för bit. Nu gör jag detta och Nu gör jag detta. Bygga upp en form av rutin som fungerar för mig. Som handlar om att vara fokuserad på vad jag gör för stunden. Att lägga all min kraft i det som jag gör just NU. Målmedveten. Med målmedvetenhet kan man skapa precis allt man vill, men det är omöjligt om man tappar fokuseringen och målet.

Så tills vi ses igen........

Stay in fokus and your world will be what you wish for.



Blink, blink ;o)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0