Stå stadigt.

Vart ska jag börja.....  Jo, under det senaste året så har jag fått erfara en väldans turbulens i mina vänrelationer. Begreppet "man står alltid sig själv närmast" har kommit att visa sig klarare och klarare för mig. Jag har alltid sett det ordspråket som en aning egoistiskt, men inser nu att det inte alltid är så. Allt beror på vart man är i utvecklingen. Jag ser nu att det är sanning. Man måste lite på sig själv och därigenom känna vart ens riktiga vänner är. Jag står återigen inför ett skeende i mina vänrelationer där det visar sig att det inte är villkorslös vänskap. Jag står inför detta uppvaknande nu att det jag vill leva i är absolut villkorslöshet. Jag har lite granna kvar på min trappstege att rensa innan jag kan ge allt och alla villkorslöst. Men jag har oxå erfarit att det är ytterst få som kan ta emot denna villkorslösa kärlek, ganska så omedelbart så väcks en sida i personerna jag ger detta till, denna sida nöjer sig inte med vad dom får utan VILL HA MER. Detta är något som jag har fått erfara många gånger och därpå i min utveckling gått på nitar. Nitar som har gjort ont men tillslut så har jag förstått vad jag skulle lära mig på det. Jag är medveten om att bara för ett litet tag sedan så var jag där oxå. Det har funnits en del av mig som varit vad jag kallar egostyrt. En del som betyder väldigt mycket för mig. Där rädslan har varit som som störst för förlust har klorna suttit som hårdast och jag har lurat mig själv med att det har varit av välvilja som jag har låtit dom sitta kvar. Jag har varit så rädd för förlust att jag blivit blind. Nu när jag har gjort ytterligare rensningar i min själ och min kropp så ser jag detta klart och tydligt. Det gör lite ont i mig att det dröjt sådan tid för mig att se detta men jag får helt enkelt förlåta den delen av mig själv. Jag släpper helt enkelt den delen av mig fri. Fri att flyga varhelst den ska. Släpper den fri med kärlek. En kärlek så stor att jag aldrig skådat liknande. För så länge det finns kärlek, finns där ingen rädsla.

Tills vi ses igen.

Lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0