Vilodag.

Idag har jag tagit en vilodag. Det har varit en mycket kraftfull och energikrävande vecka. Livet har tagit en ny vändning och tagit fart som aldrig förr. Kreativiteten har tagit livet i besittning och skaparkraften har kommit för att stanna. Kroppen min har blivit lite trött av all denna energihöjning som skett bara på denna veckan. Så det har varit nödvändigt för mig att ta en dag bara för mig själv idag. En sovmorgon med efterföljande promenad. Efter det lunch och vila på soffan innan jag åkte till affären för att inhandla massa nötter. Kroppen SKREK efter nötter i alla former. Antagligen för att dom är energitäta och kan hjälpa kroppen med återhämtningen. På måndag så blir det åter ett besök hos massören. En ängel som jag har mött via min mamma. Hon är inne på samma spår som jag till en del och vi kan tala öppet ur vårt inre under massagen. Hon förstår vad jag säger och kan komma med synvinklar på det så man kan väl säga att hon en speciell typ av massageterapeut. Underbar är hon iallafall. Det känns som att jag bryter ny mark nu ordentligt och att innan jag kan se framgången av detta så ska kroppen ha sitt. Mycket viktigt känner jag nu. För att kunna få ut all den kraft som min själ nu har fått tillgång till så måste kroppen vara i balans. Så därför så GÖR jag en massa saker nu både för att bygga upp kroppen och för att återhämta den. I lagom takt då vill säga. Har en ganska hyfsad grundfysik men det var ett tag sedan jag var där så jag får låta kroppen ta den tiden som den behöver. Ta hand om den under tiden och ge den all kärlek den behöver i form av näringsrik föda, varma bad, spikmatteliggande och så givetvis massage då. Allt detta medans jag börjar LEVA igen. Bli mera aktiv med det som finns omkring mig så det är mycket som energin ska räcka till.




Namaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0