Kanotpaddling!

Vilket liv man lever egentligen. Man undrar ibland vad det är som håller på.... Som idag morses. Vaknar upp efter en natt full av åska och REGN i massor. Åååh underbart tänkte jag, äntligen är luften lite klarare. Så tittar jag ut genom fönstret....  VAAAAAAAAA, NEEEEEEEEJ suck inte nu IGEN. Halva gårdsplanen, framfartsvägen och säkert en fjärdedel av hästhagen är Översvämmad..... Suck ååååh vad trött jag blir. Förbannad blir jag på ett litet kick då detta är ett återkommande problem som jag med varmt hjärta lugnt och sansat tänkt för mig själv att "klart att min hyresvärd ser vad som behöver göras (fixa dräneringen) och gör det..." och det har ju hänt... NOT. Så nu blir Jenny arg på riktigt. Men först ska pållarna såklart ut.

Aaaah kom på nu att jag får lägga in ett litet memo... mellan inläggen Magisk dag och Väckarklockan så skedde en flytt av mig och mina medvandrare till ett nytt litet ställe där jag och mina pållar får vårat egna stall.

Ok, back to buissness. På med gummistövlarna, var glad åt att iaf stallet är torrlagt.... På med knott och flugtäcken och hopp i kanoten med pållarna..... väldresserade pållar jag har som villigt hoppar i kanoten som jag paddlar ut som en gondoljär genom grindhålet..... Nja kanske inte riktigt så men det hade gått att padla kanot, det lovar jag. Efter lite lek å plask och misstänksamt frustande så är båda pållarna ute i hagen. Jag vadar ut till brevlådan min för att kolla om det händer något o dräneringsbrunnarna som finns där, ja det gör det men sisådär lagom mycket. Då kommer min hyresvärd förbi, hehe nu jädrar tänkte jag för mig själv... han vevar ner rutan i bilen och frågar lite halvlustigt/halvbesvärat om jag pinkat på mig.... JA eller hur, klart jag har en blåsa som rymmer 30000 kubik och när jag för den delen blir nödig så sätter jag ju mig på min FRAMFARTSVÄG såklart. Allt detta tänker jag för mig själv medans jag lugnt och sansat säger till min hyresvärd, Nej det har jag inte, men det är nog dags att det görs något med dräneringen nu, HELA VÄGEN till bäcken. För så här kan det inte vara. Nä det är sant svarar han, vi får se vad vi kan göra, och så åker han vidare. Detta vi får se vad vi kan göra är nog det vanligaste som ramlar ut ur truten på han och efter det så händer det vanligtvis inte så mkt. Men nu ska det bli andra bullar. Annars så kommer jag bombardera han med vattenballonger så fort jag ser han och dra av ballongerna på hyran.... Skämt å sido, jag ser det nu med lite humor när jag sitter här och skriver men jag vet att när jag kommer hem så kommer det att komma över mig som en svallvåg igen. Det är kraftiga känslor som jag ska lära mig att hantera och detta är ett ypperligt sätt att göra det på, däremot inte sagt att jag kommer att låta det vara så som det är just nu.


Mitt i allt så söker jag oavbrutet efter något i mitt sinne som kan hjälpa mig att släppa denna ilska.

Tanken snuddar vid den person som jag skrev om igår och jag känner att jag inombords skiner upp som en sol, solen börjar lysa ut genom ögonen oxå :D Härligt.

Nä, Inte rädd längre.....  inte rädd Alls :)




Happy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0